اهمیت مرچندایزینگ در سازمان های فروش

مرچندایزینگ صرفاً چیدمان مرتب کالا در شلف‌ها و قفسه‌ها نیست، بلکه نحو چیدمان و نمایش محصولات به شکلی است که مشتریان را به سمت برداشتن کالا سوق دهد. هر سازمان یا برند، روش مرچندایز محصولات خود را دارد و حتی در برندهای مطرح این امر به امضاء سازمان تبدیل می‌شود و عملاً در همه مراکز فروش به یک شکل خواهد بود و به این صورت جایگاه مناسبی از برند و محصولات در ذهن مشتریان ایجاد می‌شود.

در بسیاری از موارد فرآیند مرچندایز کالا توسط شرکت‌ها و آژانس‌های تبلبغاتی انجام می‌شود. اما سازمان‌ها و برندهای مطرح، خود این فرآیند را به عهده می‌گیرند و مرچندایزرهای برند به طور منظم، کیفیت چیدمان و جلوه بصری نمایش محصولات را کنترل خواهند کرد.

 
۱۴ مهر ۱۳۹۹

مرچندایزر کیست؟

مرچندایزر عضوی از نیروهای فروش و یا واحد مارکتینگ سازمان یا برند است که فضای فروشگاه را به گونه‌ای سازمان‌دهی […]
۱۳ مهر ۱۳۹۹

مرچندایزینگ چیست؟

مرچندایزینگ یا بازارپردازی، مجموعه فرآیندهایی در محل فروشگاه برای ترغیب بیشتر مشتریان به خرید است. این فرآیندها می‌توانند در قالب […]
 

 

مدیریت فرآیندهای مرچندایز با نرم افزار iOrder

علاوه بر اجرای هنری و زیبایی شناختی فرآیندهای مرچندایزینگ، کنترل نیروهای مرچندایزر و اجرای صحیح فرآیند خصوصاً برای معرفی محصولات جدید، جشنواره های فروش ویژه فصلی، مناسبتی و… اهمیت بالایی دارد. با نرم افزار iOrder می توانید بر نیروهای سازمان و اجرای فرآیند مرچندایزینگ کنترل کامل

داشته باشید، تمامی مراحل انجام کار را رصد و تایید نمایید و گزارشات متنوعی از کل عملیات دریافت نمایید