چهار روش برای افزایش فروش

اگر کسب و کاری را شروع کرده‌اید و مشتریانی دارید، این امکان وجود دارد که افزایش فروش داشته باشید. نکته مهم آن است که از روش‌های مناسب برای افزایش فروش استفاده کنید. این روش‌ها بلافاصله فروش را افزایش می‌دهند. حال به چهار روش اشاره می‌کنیم.

۱. چیزی با ارزش به مشتریان بدهید که برای شما هزینه زیادی نداشته باشد

می‌توانید برای محصولات خود جایزه در نظر بگیرید. برای مدتی محدود به کسانی که از شما خرید می‌کنند. آن جایزه را نیز ارائه کنید. جایزه می‌تواند یک کتاب الکترونیکی PDF باشد که پس از هر خرید، به مشتری ایمیل شود. مثلا اگر مخلوط‌ کن می‌فروشید، طرز تهیه چندین نوشیدنی میوه را که با مخلوط کن قابل تهیه است برای مشتری ارسال کنید. این کار برای شما هزینه چندانی ندارد و باعث فروش بیشتر شما خواهد شد.

اگر محصولاتی را می‌فروشید که کار با آنها خیلی ساده نیست، می‌توانید طرز استفاده از وسیله را توضیح دهید. سپس راهنمای آن را روی سی‌دی به مشتریان بدهید. مطمئن باشید مشتریان برای افراد دیگر نیز، از کسب و کار شما صحبت خواهند کرد.

نکته مهم آن است که به مشتریان یادآوری کنید که شرط تعلق جایزه به آن‌ها آن است. که خرید آنها تا قبل از تاریخ مشخصی انجام پذیرد. بدین ترتیب فروش شما بلافاصله افزایش خواهد یافت.

۲. به مشتریان غیرفعال بفروشید

در هر کسب و کار، مشتریانی وجود دارند که دیگر خرید نمی‌کنند. طبق نظرسنجی که در آمریکا صورت گرفته. مهم‌ترین دلیل آن، قطع ارتباط بین فروشنده و مشتری می‌باشد. پس در ارتباط بودن با مشتریان کلیدی مهم برای فروش بیشتر است.

فهرستی از مشتریان غیرفعال تهیه کنید و سپس برای آن‌ها یک کارت پستی بفرستید. به آن‌ها یادآوری کنید که برای شما باارزش هستند. هم‌چنین می‌توانید یک فروش ویژه برای آنها در نظر بگیرید. تا دوباره به مشتریان فعال شما بپیوندند. راه دیگر آن است که با آن‌ها تماس بگیرید تا محصولات جدید را به آن‌ها معرفی کنید. همیشه بخاطر داشته باشید. که فروش به مشتریانی که حداقل یکبار از شما خرید کرده‌اند بسیار آسان‌تر از فروش به مشتریان جدید است.

بنابراین همیشه با مشتریان ارتباط داشته باشید. حتی اگر آن‌ها برای مدتی از شما خرید نمی‌کنند، با آن‌ها تماس گرفته و ارتباط خود را حفظ کنید.

۳. تخفیف ندهید!

تخفیف یکی از هزینه‌های پنهان هر کسب‌و‌کاری است که در غالب موارد به آن اهمیت داده نمی‌شود. به جای دادن تخفیف، کالایی را معادل مقدار تخفیف به مشتری هدیه بدهید. مثلا اگر کالایی را ده هزار تومان می‌فروشید و مشتری تقاضای تخفیف می‌کند. به او یک کالای هزار تومانی جایزه دهید. با اینکار به جای یک کالا دو کالا فروخته‌اید. نکته مهم دیگر آن است که کالای هزار تومانی برای شما هزینه‌ای کمتر از هزار تومان دارد. لذت تخفیف گرفتن خیلی زود به فراموشی سپرده می‌شود. ولی هدیه تا مدت‌ها در ذهن مشتری می‌ماند و بهانه‌ای برای تعریف این موضوع به دیگران می‌شود. بنابرین به تخفیف به عنوان هزینه و ضرری جدی برای کسب‌و‌کارتان نگاه کنید.

۴. هنگامی که مشتری محصولی را می‌خرد، محصولی دیگر نیز به او پیشنهاد کنید.

یکی از یافته‌های جالب من در زمینه بازاریابی، مشاهده حالتی بنام «حالت خرید» است. مشتری معمولا در ابتدا در حالت دفاعی است. سوالات زیادی می‌پرسد، از محصول ایراد می‌گیرد. وقتی بالاخره قانع شد که محصولی را بخرد، وارد حالت خرید شده است. در این زمان خیلی راحت می‌توان محصولات دیگری به او فروخت. همین موضوع باعث می‌شود که وقتی شخصی یک دوربین عکاسی خرید. بتوان به او یک کیف، باتری اضافی و سه‌پایه و … فروخت. مشتری برای خرید محصولات بعدی مقاومت نمی‌کند. بنابراین هرگاه مشتری کالایی را سفارش داد، کالاهای مرتبط دیگری را به او توصیه کنید.

هیچگاه پیش‌داوری نکنید که چون مشتری در خرید اول مقاومت زیادی نشان داده، پس کالاهای دیگر را نخواهد خرید.

همچنین می‌توانید در مقاله روش های فروش بیشتر در بحران‌های بازار با روش‌های حفظ مشتریان در شرایط سخت آشنا شوید.

تهیه شده در سامیان سافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

مقالات بیشتر

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: