رفع چالش‌های فروش با نرم افزارهای پخش مویرگی

مردم عموماً در برابر تغییرات مقاومت می‌کنند و ترحیج می‎‌دهند به آنچه شناخت کافی از آن دارند پایبند باشند و تا زمانی که به مشکلی برنخورند به روش‌های مورد اعتماد خود ادامه می‌دهند. با این حال، گاهی اوقات تغییر، تنها گزینه برای پیشبرد کسب و کار و پیشی گرفتن از رقباست. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات تجاری کسب و کارهای B2B در سال‌های اخیر، افزایش استفاده از نرم افزار اتوماسیون فروش (SFA) یا اصطلاحاً نرم افزارهای پخش مویرگی است. اما آیا این نرم افزارها می‌توانند به رفع چالش‌های نیروهای فروش کمک کند؟ بله، می‌توانند اما چگونه اینکار را انجام می‌دهند. در ادامه توضیح خواهیم داد.

دید بهتر اطلاعات مشتری

نیروهای فروش سابقاً اطلاعات مشتریان را روی کاغذ یا در دفتر سازمان نگهداری می‌کردند. اما هرچه تعداد مشتری افزایش می‌یافت، مدیریت آن‌ها دشوارتر می‌شد. در صورتی که نیروهای فروش نیازمند دسترسی سریع به اطلاعات ساماندهی شده مشتریان دارند.

با نرم افزارهای پخش مویرگی، نمایندگان می‌توانند تمام حساب‌ها، مخاطبین، فرصت‌های فروش، کارها و رویدادها را در یک مکان مشاهده کنند و یک دید کلی سازمان یافته و ۳۶۰ درجه از مشتری ارائه دهند.

مدیریت آسان حساب

یکی از نیازهای مهم هر ویزیت، آگاهی نیروهای فروش از حساب‌های مشتریان تا حد امکان است تا رابطه خوبی با آن‌ها برقرار کنند. با استفاده از نرم افزار فروش، آن‌ها می‌توانند به تاریخچه سفارشات کامل هر مشتری دسترسی پیدا کنند، بنابراین می‌توانند برای هریک از آن‌ها یک استراتژی فروش اختصاصی اعمال نمایند.

بهبود مدیریت زمان

بخش عظیمی از هزینه‌ها شما صرف نیروهای فروش می شود. ازین رو باید مطمئن شوید که آن‌ها از وقت خود، بیشترین استفاده را می‌کنند. نرم افزار پخش مویرگی به شما امکان اولویت بندی روزهای پیش رو، مسیربندی و ناحیه بندی مناطق تحت پوشش را می‌دهد و نیروهای فروش، فعالیت‌های خود را به موقع و کارآمد مدیریت کنند. هم‌چنین می‌توانید تقویم‌ها و برنامه‌های آینده را به سرعت و به راحتی مشاهده کنید و روی فرصت‌های بالقوه متمرکز شوید.

ارائه گزارشات متنوع

داشتن اطلاعات زیادی برای مدیریت، اجرای گزارش‌ها برای به دست آوردن یک تصویر کلی از کسب و کار شما بسیار مهم است. نرم افزار پخش مویرگی فرصتی را برای فروشندگان فراهم می‌کند تا گزارشات خود را مانند حساب‌هایی که تا به حال از آن‌ها بازدید نکرده‌اید ، فرصت‌های فعلی در خط لوله‌، سفارش فروش براساس ماه، محصول پرفروش توسط مشتری و موارد دیگر و سایر موارد را اجرا کنند.

نظارت بر روند فروش

ارائه گزارشات مختلف کمک شایانی به بهبود روند فروش می‌کند و می‌تواند با استفاده از این اطلاعات استراتژی‌های مختلف برای فروش بیشتر محصولات اتخاد کرد. با امکان تجزیه و تحلیل گزارش‌های ایجاد شده در نرم افزار پخش مویرگی، می‌توانید نگاهی به روندهای ماهانه داشته باشند و به راحتی فرصت‌های جدیدی را برای آینده پیش بینی کنید.

ارتقای روابط داخلی

اصلی‌ترین مؤلفه یک تیم فروش بزرگ، ارتباطات داخلی آن است، هم از بالا به پایین و هم از پایین به بالا. با نرم افزارهای پخش مویرگی می‌توانید به راحتی اطلاعات را با اعضای تیم خود در مورد مشتریان به اشتراک بگذارد و مدیران فروش می‌توانند همزمان اطلاعات مربوطه را به کل تیم فروش را مشاهده کنند. برای حداکثر رساندن فرصت‌های فروش، جشنواره‌های فروش و تخفیفات به طور همزمان در کل تیم فروش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

یکپارچگی خودکار

خدمات مشتریانی که دسترسی آنی به همه اطلاعات مشتریان ندارند. سوپروایزهای فروش که سفارشات اشتباه دریافت می‌کنند و یا سفارشات ارسالی برای آن‌ها نمایش داده نمی‌شود و نیروهای اداری که روزانه در انتقال دستی اطلاعات از نرم افزارهای مختلف به یکدیگر هستند، در انجام امور روزانه خود دچار مشکل خواهند شد و این امر، اعتبار کسب و کار شما را پایین می‌آورد. اما با نرم افزار پخش مویرگی، انتقال اطلاعات به صورت خودکار، منظم و دقیق انجام می‌پذیرد و امکان بروز هرگونه اشتباهی را به حداقل می‌رساند.

برای دریافت مشاوره در مورد چالش‌هایی که با استفاده از نرم افزارهای پخش مویرگی برطرف خواهند شد با شماره ۰۲۱۸۸۸۷۹۷۶۴ تماس حاصل و یا این فرم را تکمیل فرمایید.

همچنین می‌توانید در مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست؟ با روش‌های نوین بازیابی آشنا شوید.

تهیه شده در سامیان سافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + شانزده =

مقالات بیشتر

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: