بررسی همخوانی نیازهای سازمان با نرم افزار فروش

مهم‌ترین دلیل استفاده از نرم افزارها برای انجام یک فرآیند، سهولت، دقت و سرعت بخشی به آن فرآیند است. اما در مواردی نرم افزارها از پس تمامی نیازهای شما برنمی‌آیند و یا انتخاب درستی برای مدل کسب و کار شما نیستند. گاهی این عدم تطابق کاملا مشهود است و گاهی تصویر شفافی از هماهنگی کسب و کار شما با نرم افزارهای شما وجود ندارد. فرآیندها به صورت مکانیزه انجام می‌‎پذیرند اما بهبودی در سازمان مشاهده نمی‌شود.

نرم افزارهای فروش و سفارشگیری نیز یکی از مهم‌ترین بخش‌های مکانیزه سازمان هستند و انتخاب درست و یا غلط آن‌ها می‌تواند بر افزایش و کاهش میزان فروش تأثیر بگذارد. برای جواب به این سوال که آیا نرم افزار فروشتان با نیازهای شما هم‌خوانی دارد و واقعاً مناسب کسب و کار شماست آزمون زیر را انجام دهید.

گزینه‌ها را با دقت و صداقت انتخاب نمایید و در پایان نمره خود را حساب کنید تا میزان تاثیر و بهره‌وری نرم افزار فعلی شما مشخص شود.

آیا استفاده از آن آسان است؟
الف) بسیار آسان است، تقریباً همه کارهای من را انجام میدهد و مدت زمان سفارشگیری من، بسیار کاهش یافته است

ب) من نمی‌دانم کدام دکمه‌ها ساده‌ترین کار را انجام می‌دهد

ج) من می‌توانم سفارش بگیرم اما درگیر فرآیندهای دیگر می‌شوم

آیا نرم افزار فروش شما می‌تواند آفلاین کار کند؟
الف) من می‌توانم بدون اتصال به کار خود ادامه دهم و همه وظایفم را انجام دهم همه اطلاعات پس از برقراری مجدد اتصال، ذخیره و همگام سازی می‌شود.

ب) من می‌توانم به اطلاعات مشتری دسترسی داشته باشم و یادداشت برداری کنم، اما فرآیندهای سفارشگیری و دریافت موجودی لحظه‌ای بدون اتصال امکان پذیر نیست.

ج) من نمی‌توانم هیچ کاری انجام دهم مگر اینکه به WiFi یا داده‌های تلفن همراه اتصال داشته باشم.

آیا نرم افزار فروش شما قابلیت فروش در چندین ارز و جغرافیای مختلف دارد؟
الف) من هر روز به بازارهای بین المللی می‌فروشم و نرم افزار فروش من مطابق با زبان، ارز و سیستم مالیاتی مربوطه قابل تغییر است

ب) هر واحد پولی و موقعیت جغرافیایی نیازمند توسعه است و برای استفاده از واحد مالی دیگر باید از نسخه دیگر نرم افزار استفاده کنم

ج) من دائماً در حال تبدیل ارزهای مختلف در نرم افزارهای مبدل ارز یا گوگل هستم

آیا می‌توانید قیمت گذاری را بر اساس مشتریان مختلف تنظیم کنید؟
الف) بله. هر مشتری در برنامه من قیمت‌های منحصر به فرد خود را دارد و با انتخاب مشتری سطح قیمت نیز تغییر خواهد کرد

ب) من یک اکسل کامل دارم که قیمت‌های سطوح مختلف مشتریان در آن تنظیم شده است

ج) من بر اساس شناخت خود از مشتریان و سوابق خرید و اعتبارها قیمت گذاری می‌کنم

آیا نرم افزار فروش شما با ERP یا نرم افزارحسابداری شما یکپارچه است؟
الف) بله. من با ERP سازمان، یکپارچه سازی دو طرفه دارم، بنابراین می‌دانم داده‌هایی که می‌بینم دقیق هستند و هر کاری که انجام می‌دهم با آن همگام سازی می‌شود.

ب) اطلاعات مربوط به ERP من، یک بار در روز به نرم افرار وارد می‌شود، و همچنین سفارشاتی که من ارسال می‌کنم باید توسط تیم اداری که ERP را به صورت دستی به روز می‌‎کنند، بررسی شود.

ج) اصلا یکپارچگی یعنی چه؟!

آیا نرم افزار فروش شما یک نرم افزار «نصبی» است؟
الف) بله. من نسخه نصبی (Native) نرم افزار را برای سیستم عامل Android دارم.

ب) خیر، من مرورگر را باز می‌کنم و از طریق آن به وب اپ نرم افزار دسترسی پیدا می‌کنم.

ج) بطور کلی نرم افزارهای گوشی من را دیگران نصب می‌کند و خودم توانایی نصب نرم افزار را ندارم.

آیا از طریق نرم افزار به نقاط مشتریان روی نقشه دسترسی دارید؟
الف) بله. نقاط مشتریان روی نقشه قابل رویت و مسیردهی است.

ب) نه دقیقا، من نرم افزارهای مسیردهی را اجرا و به صورت دستی نقاط را وارد می‌کنم.

ج) من کلا از نقشه استفاده نمی‌کنم و مکان مشتریان رو با آگاهی خود از مسیرها پیدا می‌کنم.

نرم افزار فروش شما تا چه مقدار انعطاف پذیر است؟
الف) من به راحتی می‌توانم مجدداً هر چیزی را در برنامه پیکربندی کنم، مواردی مانند کاتالوگ‌های دیجیتال، قیمت گذاری، تبلیغات، گردش کار، قوانین و موارد دیگر. نکته مثبت این است که لازم نیست نسخه جدیدی از برنامه را منتشر کنم. همه این‌ها بلافاصله با فشار یک دکمه اعمال می‌شوند.

ب) من برای هر تغییری در نرم افزار باید با تیم IT سازمان صحبت کنم. روزها یا هفته‌ها طول می‌کشد تا تغییرات اعمال شوند.

ج) من یا سازمان نمی‌توانیم به تنهایی تغییراتی در برنامه ایجاد کنیم. هرگونه تغییر یک توسعه جدید برای شرکت ارائه دهنده نرم افزار است و مستلزم انتشار آپدیت جدید است.

نرم افزار فروش شما تا چه مقدار به شما در فروش بیشتر کمک می‌کند؟
الف) از آن‌جا که سابقه فروش قبلی مشتریانم، آنچه که آن‌ها به صورت آنلاین سفارش داده‌اند، و گزارش نیروهای دیگری که آن‌ها را ویزیت کرده‌اند، برای من قابل مشاهده و بررسی است، در هر ویزیت فرصت مناسبی برای ارائه پیشنهادات جدید و فروش محصولات دیگر دارم.

ب) من می‌توانم کالاهای بیشتری را در کاتالوگ دیجیتال به مشتریان نشان دهم، که مطمئناً آنها را برای خرید ترغیب می‌کند. منظورتان همین بود؟

ج) من یک سری کاغذ دارم که آخرین خریدهای مشتریان را نشان می‌دهد.

آیا احساس می کنید نرم افزار، «خدمات مشتری» شما را بهبود می‌بخشد؟
الف) نرم افزار فروش به من این امکان را می‌دهد که بیشتر مانند یک مشاور فروش رفتار کنم.

ب) برنامه من برای پاسخ دادن به سؤالات مشتری، اطلاعات اولیه را در اختیار من قرار می‌دهد.

ج) من باید برای پاسخ به اکثر سؤالات مشتریان مجبورم تا با دفتر تماس بگیرم

خیلی خوب! حالا امتیازهای سؤالات را حساب کنید
الف) ۳ امتیاز ب) ۲ امتیاز ج) ۱ امتیاز
ارزیابی نهایی:
۲۵ – ۳۰ امتیاز: کاملا هم‌خوانی دارید! به نظر می‌رسد نرم افزار فروش و سفارشگیری شما، همه آن چیزی‌ست که نیاز دارید.

۱۶ – ۲۴ امتیاز: بهتر است منصف باشیم. نرم افزاری که برای آن هزینه پرداخت می‌کنید تنها بخشی از فرآیندهای شما را بهبود می‌بخشد و در بسیار از موارد، هم‌چنان کارها دستی انجام می‌شوند. پیشنهاد می‌شود نرم افزارهای دیگر این حوزه را نیز بررسی کنید.

۱۵ امتیاز یا کمتر: متأسفانه حامل اخبار بدی هستیم. بودن نرم افزاری که شما از آن استفاده می‌کنید تفاوت چندانی با نبودن آن ندارد. بهتر است هرچه سریعتر روش‌ها و راهکارهای دیگر را جایگزین نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه نرم افزار فروشی برای کسب و کار شما مناسب است با شماره ۰۲۱۸۸۸۷۹۷۶۴ تماس حاصل و یا این فرم را تکمیل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

مقالات بیشتر

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: