مهمترین دلیل استفاده از نرم افزارها برای انجام یک فرآیند، سهولت، دقت و سرعت بخشی به آن فرآیند است. اما در مواردی نرم افزارها از پس تمامی نیازهای شما برنمی آیند و یا انتخاب درستی برای مدل کسب و کار شما نیستند. گاهی این عدم تطابق کاملا مشهود است و گاهی تصویر شفافی از هماهنگی کسب و کار شما با نرم افزار های شما وجود ندارد. (فرآیندها به صورت مکانیزه انجام می پذیرند اما بهبودی در سازمان مشاهده نمی شود)
نرم افزارهای فروش و سفارشگیری نیز یکی از مهمترین بخش های مکانیزه سازمان هستند و انتخاب درست و یا غلط آنها میتواند بر افزایش و کاهش میزان فروش تأثیر بگذارد. برای جواب به این سوال که آیا نرم افزار فروشتان با نیازهای شما همخوانی دارد و واقعاً مناسب کسب و کار شماست آزمون زیر را انجام دهید.
گزینه ها را با دقت و صداقت انتخاب نمایید و در پایان نمره خود را حساب کنید تا میزان تاثیر و بهره وری نرم افزار فعلی شما مشخص شود.
الف) بسیار آسان است ، تقریباً همه کارهای من را انجام میدهد و مدت زمان سفارشگیری من، بسیار کاهش یافته است
ب) من نمیدانم کدام دکمه ها ساده ترین کار را انجام میدهد
ج) من می توانم سفارش بگیرم اما درگیر فرآیندهای دیگر میشوم
الف) من می توانم بدون اتصال به کار خود ادامه دهم وهمه وظایفم را انجام دهم همه اطلاعات پس از برقراری مجدد اتصال، ذخیره و همگام سازی می شود
ب) من می توانم به اطلاعات مشتری دسترسی داشته باشم و یادداشت برداری کنم ، اما فرآیندهای سفارشگیری و دریافت موجودی لحظه ای بدون اتصال امکان پذیر نیست
ج) من نمی توانم هیچ کاری انجام دهم مگر اینکه به WiFi یا داده های تلفن همراه اتصال داشته باشم
الف) من هر روز به بازارهای بین المللی می فروشم و نرم افزار فروش من مطابق با زبان ، ارز و سیستم مالیاتی مربوطه قابل تغییر است
ب) هر واحد پولی و موقعیت جغرافیایی نیازمند توسعه است و برای استفاده از واحد مالی دیگر باید از نسخه دیگر نرم افزار استفاده کنم
ج) من دائماً در حال تبدیل ارزهای متخلف در نرم افزار های مبدل ارز یا گوگل هستم
الف) بله. هر مشتری در برنامه من قیمت های منحصر به فرد خود را دارد و با انتخاب مشتری سطح قیمت نیز تغییر خواهد کرد
ب) من یک اکسل کامل دارم که قیمت های سطوح مختلف مشتریان در آن تنظیم شده است
ج) من بر اساس شناخت خود از مشتریان و سوابق خرید و اعتبارها قیمت گذاری میکنم
الف) بله. من با ERP سازمان، یکپارچه سازی دو طرفه دارم، بنابراین می دانم داده هایی که می بینم دقیق هستند و هر کاری که انجام می دهم با آن همگام سازی می شود
ب) اطلاعات مربوط به ERP من، یک بار در روز به نرم افرار وارد می شود ، و همچنین سفارشاتی که من ارسال می کنم باید توسط تیم اداری که ERP را به صورت دستی به روز می کنند، بررسی شود
ج) اصلا یکپارچگی یعنی چی؟!
الف) بله. من نسخه نصبی (Native) نرم افزار را برای هر دو سیستم عامل های iOS و Android دارم
ب) نخیر، من یک مرورگر را باز می کنم و از طریق آن به وب اپ نرم افزار دسترسی پیدا می کنم
ج) بطور کلی نرم افزار های گوشی من را دیگران نصب میکند و خودم توانایی نصب نرم افزار را ندارم
الف) بله. نقاط مشتریان روی نقشه قابل رویت و مسیردهی است
ب) نه دقیقا، من نرم افزار های مسیردهی را اجرا و به صورت دستی نقاط را وارد میکنم
ج) من کلا از نقشه استفاده نمیکنم و مکان مشتریان رو با آگاهی خود از مسیر ها پیدا میکنم
الف) من به راحتی می توانم مجدداً هر چیزی را در برنامه پیکربندی کنم، مواردی مانند کاتالوگ های دیجیتال ، قیمت گذاری ، تبلیغات ، گردش کار، قوانین و موارد دیگر. نکته مثبت این است که لازم نیست نسخه جدیدی از برنامه را منتشر کنم. همه اینها بلافاصله با فشار یک دکمه اعمال می شوند
ب) من برای هر تغییری در نرم افزار باید با تیم IT سازمان صحبت کنم. روزها یا هفته ها طول می کشد تا تغییرات اعمال شوند
ج) من یا سازمان نمی توانیم به تنهایی تغییراتی در برنامه ایجاد کنیم. هرگونه تغییر یک توسعه جدید برای شرکت ارائه دهنده نرم افزار است و مستلزم انتشار آپدیت جدید است
الف) از آنجا که سابقه فروش قبلی مشتریانم ، آنچه که آنها به صورت آنلاین سفارش داده اند ، و گزارش نیروهای دیگری که آنها را ویزیت کرده اند ، برای من قابل مشاهده و بررسی است، در هر ویزیت فرصت مناسبی برای ارائه پیشنهادات جدید و فروش محصولات دیگر دارم
ب) من می توانم کالاهای بیشتری را در کاتالوگ دیجیتال به مشتریان نشان دهم، که مطمئناً آنها را برای خرید ترغیب می کند … همین منظورتان بود؟
ج) من یک سری کاغذ دارم که آخرین خرید ها مشتریان را نشان میدهد
الف) نرم افزار فروش به من این امکان را می دهد که بیشتر مانند یک مشاور فروش رفتار کنم
ب) برنامه من برای پاسخ دادن به سؤالات مشتری، اطلاعات اولیه را در اختیار من قرار می دهد
ج) من باید برای پاسخ به اکثر سؤالات مشتریان مجبورم تا با دفتر تماس بگیرم
۲۵ – ۳۰ امتیاز: کاملا همخوانی دارید! به نظر می رسد نرم افزار فروش و سفارشگیری شما، همه آن چیزیست که نیاز دارید.
۱۶ – ۲۴ امتیاز: بهتر است منصف باشیم. نرم افزاری که برای آن هزینه پرداخت میکنید تنها بخشی از فرآیندهای شما را بهبود میبخشد و در بسیار از موارد، همچنان کارها دستی انجام میشوند. پیشنهاد میشود نرم افزار های دیگر این حوزه را نیز بررسی کنید.
۱۵ امتیاز یا کمتر: متأسفانه حامل اخبار بدی هستیم. بودن نرم افزاری که شما از آن استفاده میکنید تفاوت چندانی با نبودن آن ندارد. بهتر است هرچه سریعتر روش ها و راهکار های دیگر را جایگزین نمایید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه نرم افزار فروشی برای کسب و کار شما مناسب است با شماره ۰۲۱۸۸۸۷۹۷۶۴ تماس حاصل و یا این فرم را تکمیل فرمایید.