نکات مهم در استفاده از نرم افزارهای سفارشگیری

اگر یک برند کالای مصرفی یا عمده فروش هستید، احتمالاً تا اکنون بارها در مورد چگونگی رشد تجارت خود فکر کرده‌اید. بهترین راه برای افزایش فروش، بهبود و آسان سازی روند فروش استفاده از نرم افزارهای سفارشگیری آنلاین است. اما جدا از مزیت‌های تغییر سیستم فروش از سنتی به آنلاین، روش بهینه و استفاده درست از این سرویس‌ها نیز اهمیت بالایی دارد.

در ادامه ۵ رفتاری که با اتخاد آن‌ها از بیشترین پتانسیل نرم افزارهای سفارشگیری استفاده خواهید کرد را معرفی می‌کنیم.

۱- به جای اینکه واکنشی باشید بیشتر پیشگیرانه عمل کنید

زمانی که به همه اطلاعات مشتری به سرعت دسترسی داشته باشید، به راحتی می‌توانید آخرین مراجعه به آن‌ها را مشخص کنید. اینکه کدام مشتری به محصولات جدید و کدام به ویزیت مکرر و مراجعات بیشتر نیاز دارند. شما ۳۶۰ درجه بر مشتری احاطه دارید و نیازهای او را از قبل می‌دانید. حال، می‌توانید بر اساس مشتریانی که اخیرا ویزیت نشده‌اند و یا مدتی سفارش نداده‌اند برنامه ویزیت تنظیم کرد.

۲- زمان خود را کنترل و مدیریت کنید

با استفاده از مسیربندی تمام مشتریان شما توسط مدیران فروش و سوپروایزرها روی نقشه قابل تعریف و توسط ویزیتورها و نیروهای فروش در نرم افزار سفارشگیری قابل رویت می‌باشد. هم‌چنین می‌تواند مسیربندی فروش فردا، ناحیه‌های فروش و و زمان صرف شده در طول مسیر را مشاهده و کنترل نمایید. با استفاده از جدیدترین فناوری‌های مسیردهی، هر مسیر با در نظر گرفتن حوادث، ترافیک و یا تأخیرها تنظیم می‌شود، در نتیجه باعث اتلاف وقت کمتر می‌شود و ویزیتورها، مشتریان بیشتر را در بازه زمان کمتر ویزیت خواهد کرد.

۳- ارتباط خود با مشتری را بهبود خواهید بخشید

ارتباط سازمان شما با مشتریان، تا حدودی بر اساس درک شما از سابقه خرید مشتریانتان است. سفارشگیری و یا سفارش گذاری مشتریان باید به ساده‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن انجام پذیرد چون عموماً همه آن‌ها مشغله زیادی دارند و هرگونه کندی و اشتباه در سفارشات، وجهه سازمان شما را مخدوش می‌کند. در نقطه مقابل، میزان توجه شما به مشتریانتان و کسب و کار آن‌ها، باعث ایجاد رابطه خوب کاری می‌شود. مشتریان شما می‌خواهند احساس خاص بودن داشته باشند و هرکدام حس کنند که نیازها و مشکلات آن‌ها به صورت اختصاصی بررسی و رفع می‌گردد. اینجاست که دسترسی فوری به کلیه داده‌ها، نیازها و سفارشات قبلی مشتریان به کمک شما خواهد آمد. هر تعامل با مشتری ثبت و بلافاصله در دسترس کارکنان فروش و پشتیبانی قرار می‌گیرند و استفاده درست و به‌جا از این داده‌ها مشتریان شما را وفادارتر خواهد کرد.

۴- نیروهای خود را بهینه مدیریت کنید

ارتباط موثر بین تیم‌های هر سازمان یکی از کلیدهای اصلی موفقیت هر سازمان است. اما چگونه می‌توانید بر تیم فروش خود اشراف داشته باشید و از دوباره کاری‌ها و اشتباهات دوری کنید؟ یک پنل مدیریت قوی به شما کمک می‌کند تا علاوه بر مدیریت نیروهای فروش میدانی، نیروهای داخلی خود را نیز مدیریت کنید. این امر باعث کاهش عملیات دستی اپراتوری می‌شود و از فرآیندهای تکراری و اشتباهات و گم شدن اطلاعات جلوگیری می‌کند.

۵- فعالیت خود را محدود به دفتر سازمان نکنید

نرم افزارهای سفارشگیری آنلاین از هر مکانی و در هر زمانی قابل دسترسی ست و در ورژن‌های تحت وب در هر دیوایسی قابل اجراست. پس شما به میز کار خود زنجیر نیستید و هر کجا که بروید اطلاعات خود را با خود خواهید برد و می‌توانید به درخواست مشتری پاسخ دهید و سفارشات را پیگیری کنید. در نتیجه پیشبرد روال‌ها، منوط به حضور در سازمان نیست و تمام تاییدیه‌ها و ثبت سفارشات بدون اتلاف وقت پیش خواهد رفت.

برای اطلاعات بیش‌تر از امکاناتی که نرم افزارهای فروش مویرگی و سفارشگیری در اختیار سازمان‌ها قرار خواهد داد با واحد فروش تماس حاصل و یا این فرم را تکمیل نمایید.

همچنین می‌توانید در مقاله رفع چالش‌های فروش با نرم افزارهای پخش مویرگی با امکاناتی که استفاده از این نرم افزارها به سازمان فروش شما اضافه خواهند کرد، آشنا شوید.

تهیه شده در سامیان سافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 5 =

مقالات بیشتر

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: