خرده فروشی و فروشگاه های زنجیره ای سال های متمادی جزو بزرگترین زنجیره فروش به خریداران نهایی محصولات بوده اند. اما همچون سایر کسب و کارهای امروز ، تعدد رقبا و افزوده شدن روز به روز به آن ها، تمایل خریداران به کشف مراکز جدید، فرایندهای و رفتارهای متنوع فروش هر یک از آن ها، هزینه های بالای خرید، انبارداری، فروش و لجستیک ، کنترل دقیق موجودی کالاهای در سطح فروشگاهی و تأمین به موقع آن ها، کنترل رفتارهای پرسنل فروش و نقش آن ها در هر یک از مراحل قبل، و در نهایت نگهداری از مشتریان و فرایندهای متنوع و ارزشمند باشگاه های مشتریان با اشکال مختلفی از روش های تسویه (اقساطی، اعتباری، کارت هدیه، امتیاز باشگاه و…)، پیچیدگی ها و دغدغه مندی هایی را برای مدیران این گونه سازمان ها در پی دارد.
راهکار جامع خرده فروشی و فروشگاه زنجیره ای با شناخت کامل از موارد ذکر شده و آشنایی با این چالش ها با مشتریان گذشته خود و کمک به رفع آن ها، می تواند همچون شریکی مطمئن مسیری فراهم سازد که در رقابت به همراه مشتریان وفادار خود، برترین باشید.