معرفی کتاب در روز جهانی عاشقان کتاب

تا به حال فکر کرده‌اید چرا مطالعه کتاب تا این اندازه بین افراد کتابخوان محبوب است؟ کتاب ها می توانند ما را به دنیاهای جدید و خارق العاده در گذشته و تاریخ منتقل کنند. آنها منبع بی پایان آموزش هستند. دیدن یک کتاب قدیمی همیشه ما را به زمانی در زندگی می برد که آن را می خواندیم. امروز 19 مرداد، مصادف با نهم آگوست روز جهانی عاشقان کتاب است، روزی برای کسانی که نمی‌توانند بدون کتاب و مطالعه زندگی کنند.

امروزه، دوست داران کتاب می توانند از طیف گسترده ای از ژانرها، نویسندگان، کتاب های دوره‌های زمانی مختلف لذت ببرند. از همه بهتر، کتاب‌ها را اکنون در رایانه‌ها، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و … هم قابل دسترسی هستند. اگر چه که هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین حس و بوی صفحات کتاب در هنگام خواندن شود.

واضح است که خواندن مهم است زیرا به ما کمک می‌کند تا مهارت‌های زبان و تفکر را توسعه دهیم و همچنین دانش ما را گسترش می‌دهد. با این حال، مطالعه کتاب مزایای بسیار دیگری نیز دارد.
برای مثال، کتاب‌ها می‌توانند به کاهش استرس کمک کنند، طوری که اگر احساس ناراحتی می‌کنید، راحتی و مکانی برای فرار به شما می‌دهند. آنها همچنین به ما کمک می‌کنند دیگران را بهتر درک کنیم و باعث می‌شوند کمتر احساس تنهایی کنیم.

خواندن همچنین به بهبود توانایی‌های تمرکز کمک می‌کند، و همچنین ابزاری عالی برای تقویت حافظه است، زیرا کتاب‌ها شما را مجبور می‌کنند اطلاعات روایتی را که روی آن تمرکز می‌کنید به خاطر بسپارید.
اگر اهل مطالعه هستید، پس این روز بهانه ای عالی برای نشستن و گم شدن در یک کتاب جدید یا کتاب مورد علاقه قدیمی است. همچنین اگر مدتی است که قصد انجام این کار را داشته اید، زمان مناسبی برای بررسی مجدد قفسه های کتاب است.

همچنین می‌توانید مانند تجربه ای که در روز کتابخوانی در سامیان سافت داشتیم، کتاب‌های موردعلاقه‌تان را به دوستانتان قرض دهید و از کتاب‌های آن‌ها برای گذراندن اوقات فراغت خود استفاده کنید. و یا حتی کتاب‌های خوبی که تا به حال خوانده اید را به دیگران پیشنهاد دهید.

در ادامه این پست، 5 کتابی را که در زمینه رشد فردی و همچنین رشد سازمانی بسیار کمک کننده هستند، به صورت خلاصه باهم بررسی می کنیم و خواندن آنها را توصیه می کنیم.

  1. عادت های اتمی Atomic Habits: این کتاب اثر جیمز کلیر در سال 2018 منتشر شد. جیمز کلیر، یکی از بهترین متخصصان جهان در زمینه ایجاد عادت، در این کتاب استراتژی های عملی را معرفی می‌کند که با استفاده از آنها می توانیم عادت‌های خوب را در رفتارمان ایجاد و عادت های بد را ترک کنیم و رفتارهای کوچک اما تأثیرگذاری را که منجر به نتایج چشمگیری می شوند را یاد بگیریم.این کتاب نگرش شما را درباره موفقیت تغییر می‌دهد و به شما استراتژی و ابزارهای مفیدی برای شکل دهی به عادت‌هایتان می‌دهد.
    چیزهایی که در این کتاب یاد می گیریم:

    • چطور سیستمی طراحی کنیم که هرروز یک درصد بهتر شویم.
    • چطور عادت های بد را ترک کنیم و عادت‌های خوب را در خودمان نهادینه کنیم.
    • چطور از اشتباهاتی که اکثر افراد موقع تغییر عاداتشان مرتکب می شوند، جلوگیری کنیم.
    • چطور بر بی انگیزگی و بی ارادگی غلبه کنیم.
    • چطور به خودمان اعتقاد داشته باشیم.
    • چطور برای عادت‌های جدید وقت بگذاریم.
    • چطور محطیمان را برای کسب آسان تر موفقیت تغییر دهیم.
    • چطور تغییرات کوچکی ایجاد کنیم که نتایج بزرگی به همراه دارند.
    • چطور وقتی در مسیر اشتباه هستیم، به مسیر درست برگردیم.
      و …

    پیشنهاد می کنیم این کتاب را از نشر نوین و با ترجمه هادی بهمنی تهیه و مطالعه کنید.

  2. هفت عادت مردمان موثر The 7 Habits Of Highly Effective People : این کتاب از کتاب‌های روانشناسی حوزه موفقیت است که در سال 1989 برای اولین بار منتشر شده است. استفاون کاوی نویسنده این کتاب، 7 عادتی که معتقد است افراد را به شخصیت هایی بهتر از دیگران تبدیل می‌کند را معرفی کرده و آن ها را آموزش می دهد. این کتاب تا به حال به 38 زبان مختلف ترجمه شده است و بیش از 15 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است.
    نویسنده این کتاب، کتاب عادت هشتم را بعد از کتاب 7 عادت افراد تأثیر گذار منتشر کرد که به همان اندازه مورد توجه و اقبال قرار گرفت. در واقع هشتمین عادت افراد موثر این است که صدای خودت را پیدا کن و الهام بخش دیگران برای انجام همین کار باش.
    مطالعه این کتاب از نشر هورمزد و با ترجمه الهام خرسندی پیشنهاد می شود.
  3. آن یک چیز The One Thing : کتاب آن یک چیز یک کتاب راه گشاست و از حقیقت شگفت انگیز ساده ای که در پس نتایج فوق العاده قرار دارد حرف می زند. در این کتاب، چیزی که به فرد انگیزه می دهد، بررسی شده و با انجام اقدامات هدف مند برای دست یابی به آن هدف، فرمول‌های ساده‌ای را توضیح می‌دهد.
    کلیدِ دستیابی به نتایجِ استثنائی این است که فکرتان را کاملا متمرکز کنید و تا حد امکان آن را معطوف به یک موضوع مشخص کنید. با درکی درست و آشکار از این‌که چه چیزی برای موفقیت لازم است، اولویت‌بندی و هدف منجر به سودآوری می‌شود.
    اگر ما بتوانیم آن چیزِ مهم را در زندگی‌مان کشف کنیم و فکر و انرژی‌مان را برای دستیابی به آن هدفِ واحد معطوف کنیم، نتایجِ عالی و شگفت‌انگیزی را تجربه خواهیم کرد.
  4. قدرت عادت The Power Of Habit : این کتاب اولین بار در سال 2012 منتشر شد و برای مدت زیادی در لیست پرفروش‌ترین های روزنامه نیویورک تایمز بود. پس از مدتی در لیست تأثیرگذارترین کتاب ها برای مدیران از طرف دانشگاه هاروارد نیز قرار گرفت.
    چارلز داهیک ( دوهیک) در این کتاب به ما از کشفیات تکان دهنده‌ای درباره علم عادت‌ها می گوید. این کتاب بر عادت‌های تمرکز دارد که همه ما زمانی آن‌ها را آگاهانه انتخاب می کنیم، سپس بدون اینکه به آنها فکر کنیم هرروز انجامشان می دهیم. حالا ما با فهمیدن این که چطور این اتفاق می افتد می توانیم از این الگو برای عادت سازی های مفید استفاده کنیم.
    برای کتاب قدرت عادت، ترجمه الهام شریف از انتشارات نسل نو اندیش پیشنهاد می شود.
  5. تو کله خر هستی، برو پیش، موفق می شوی You Are A Badass; How to Stop Doubting Your Greatness and Start Living an Awesome Life: این کتاب راهنمایی کاربردی جهت خودشناسی و قدم نهادن در راه بهبود شخصیت و رهنمودی برای یافتن کودک درون و توجه به آن است که در نهایت انسان با عملی کردن این راهنمایی ها می تواند به هدف و غایت واقعی خود در جهان هستی برسد. این کتاب به ما کمک می کند که قدرت درونیمان را کشف کنیم و گام های رسیدن به زندگی ایده آلمان را برداریم.
    راهکارهای موجود در این کتاب به صورت داستان، خواننده را راهنمایی می‌کند که باورهای مخرب، افکار منفی و ایرادهای درونی خود را پیدا کند و زندگی سرشار از عشق و امید برای خود به وجود بیاورد.

برای این کتاب، ترجمه نفیسه معتکف را از انتشارات نسل نواندیش پیشنهاد می‌کنیم.

در انتها برای جشن گرفتن این روز نیازی نیست حتما کتابی را بخوانید، اگر اهل مطالعه کتاب نیستید، چرا به یک دوستدار کتاب، رمانی که فکر می‌کنید دوستش خواهد داشت هدیه نمی‌دهید؟

اگر کتاب دیگری به ذهنتان می‌رسد که در لیست 5تایی ما نبود حتما کامنت بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *