اشتراک تجربه کتابی

اشتراک تجربه کتابی

روز کتاب خوانی در سامیان سافت و اشتراک تجربه کتابی

احتمالا شنیده اید که خواندن کتاب از قدیم الایام به عنوان یک روش درمانی شناخته شده است. علت این باور این است که مطالعه کتاب فواید زیادی دارد و باعث بهبود مهارت‌های ذهنی و فردی می شود. امروز و در روز کتاب خوانی از برخی فواید مطالعه و اتفاقاتی در سامیان سافت همیشه سبز ما افتاد صحبت می کنیم.

فواید کتاب خوانی و مطالعه:

  • بهبود قدرت حافظه: هرچیز جدیدی که به حافظه خود اضافه می‌کنید فعل و انفعالاتی در مغز اتفاق می‌افتد که باعث تقویت تمام محفوظات ذهنی قبلی می‌شود که این مسئله به یادآوری حافظه کوتاه  مدت کمک زیادی می‌کند. پس هرچقدر بیشتر مطالعه کنید ذهن شما با اتفاقات جدیدتری روبرو می‌شود.
  • بهبود تمرکز: خواندن نیاز به تمرکز دارد پس با مطالعه مستمر، قدرت تمرکز افزایش پیدا می کند. به همین دلیل حتی پیشنهاد می شود چند دقیقه قبل از شروع به کار مطالعه کنید تا قدرت تمرکز هنگام کار، بیشتر شود.
  • افزایش مهارت نوشتن: همیشه به کسانی که آرزوی نویسنده شدن را در سر دارند، پیشنهاد می شود بیشتر مطالعه کنند. چون کتاب خواندن باعث گسترش دایره واژگان شخص می‌شود و همچنین رعایت سبک نوشتن و روان بودن نوشته های کتاب های نویسنده های مطرح و به نام، تأثیر زیادی بر اثر شخصی هر فرد می گذارد.
  • کاهش استرس: مطالعه یک کتاب خوب می‌تواند خواننده را به دنیای دیگری ببرد و همین امر باعث می شود که تنش ها از بین برود و خواننده تمام استرس‌های خود را فراموش کند.
  • افزایش سطح دانش: قطعا انتخاب کتاب‌هایی با محتوای مفید، به دانش فرد اضافه می کند. ممکن است در طول زندگی دارایی های مادی را از دست بدهیم، اما علم و دانش، دارایی است که هرگز از ما گرفته نمی شود.

و …

پیشنهاد مطالعه: معرفی کتاب اثر مرکب

 

احتمالا تمام کتاب های خوبی که مطالعه کرده ایم یا توصیه‌ ای از طرف یک دوست بوده است، یا در مطالعه‌ کتابی، توصیه به خواندن کتاب دیگری شده ایم.

اینجا و در سامیان سافت، همیشه امکان مطالعه وجود دارد و دوستان می توانند در زمان های استراحت به اتاق مطالعه شرکت رفته و کتاب دلخواه خود را انتخاب و مطالعه کنند و یا کتاب مدنظر خود را امانت بگیرند.

قطعا هر فرد با علاقه و سلیقه منحصر به فرد خود، کتابی را مطالعه کرده که از خواندن آن لذت برده و یا تأثیر مثبت آن را در زندگی فردی یا حرفه ای اش دیده است. روز کتاب خوانی هم فرصتی بود برای اشتراک گذاری این تجربیات لذت بخش. در روز کتاب خوانی لیست کتاب های محبوبمان را با دیگران به اشتراک گذاشتیم تا همه از خواندن آنها لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *