تصور کنید کاتالوگی در دست نیروهای فروش شماست که سریع، به روز و کارآمد است و آنها میتوانند از میان هزار کالا، کالای مورد نظر خود را در کمترین زمان جستجو و به بهترین نحو به مشتریان ارائه دهند. طبعاً با کاتالوگهای کاغذی این امر امکان پذیر نخواهد بود. اینجاست که کاتالوگهای مدرن دیجیتالی وارد بازار خواهند شد.
کاتالوگهای دیجیتال، تاثیر روانی مثبتی بر رفتار مشتریان خواهد داشت، این ۶ دلیل توضیح خواهد داد که چرا کاتالوگ دیجیتال فروش شما را افزایش خواهد داد:
۱- مشتریان محصولات جدید، جشنواره فروش و تخفیفات شما را از هر مکان و در هر زمان مشاهده خواهند کرد.
یک کاتالوگ دیجیتال آنلاین همیشه بهروز است. تغییرات قیمت، توضیحات، شرایط فروش و تصاویر محصولات، به صورت لحظهای به روز خواهد شد و مشتریان همیشه جدیدترین اطلاعات را دریافت خواهند کرد. با استفاده از این امکان همیشه میتوانید مشتریان به سرعت، مشتریان خود را از محصولات جدید و جشنوارههای فروش مطلع سازید و فرصتهای فروش بیشتری ایجاد نمایید.
۲- تعامل و رضایت مندی مشتریان افرایش مییابد.
نیروهای فروش اطلاعات و مشخصات دقیق محصولات را دست دارند و در هر زمان میتوانند آنها را برای مشتریان خود ارسال نمایید. همچنین میتوان کاتالوگ PDF، دستورالعمل نگه داری و لینک ویدیوهای محصولات را نیز در کاتالوگ برای مشتریان نمایش داد. با این امکان مشتریان قدرت بررسی بهتری روی محصولات خواهند داشت و تعامل بهتری با شما خواهند داشت.
۳- هوشمندانه میفروشید… پس بیشتر میفروشید
محصولات را میتوان در زیردستههای مختلف قرار داد تا علاوه بر اینکه نظم بهتری به چیدمان خواهد داد. شانس بیشتری برای دیده شدن توسط مشتریان را خواهند داشت. محصولات در کاتالوگ دیجیتال را میتوان بر اساس قیمت دسته بندی کرد، همچنین مشاهده موجودی لحظهای برای مدیریت موجودی کالا و خریدهای قبلی مشتریان برای تسهیل در سفارش مجدد نیز امکان پذیر میباشد. این عملکردها به افزایش حاشیه سود کمک بسیاری خواهد کرد.
۴- سرعت عملیات فروش را افزایش دهید
جستجو سریع و مشاهده آنی محصولات، مشتریان را از گشت و گذار در اینترنت و صرف وقت زیاد برای بررسی محصولات معاف میدارد. مشخصات کامل و تصاویر با کیفیت در کنار سرعت بالای ارائه محصولات و اطلاعات مورد نیاز مشتری، تجربه سفارش خوبی را برای آنها و نیروهای فروش رقم خواهد زد.
۵- جغرافیای فروش خود را گسترش دهید
کاتالوگهای دیجیتال میتوانند برای مناطق مختلف، متفاوت از یکدیگر باشند. به عنوان مثال برای یک منطقه لیستها و آفرهای فروش با منطقه دیگر تفاوت داشته باشد. و یا زبان و واحدی پولی کاتالوگ در کشورهای مختلف، متناسب با همان کشور باشد.
۶- محصولات را خود را در شبکههای اجتماعی عرضه کنید
از آن جایی که شبکههای اجتماعی امروزه از محبوبت بالایی برخوردار هستند، محصولات و مشخصات آنها را میتوان در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشت. همچنین میتوانید از طریق کاتالوگهای دیجیتال کمپینهای ایمیل مارکتینگ و تبلیغات گسترده و معرفی محصولات و یا آفرهای ویژه روی محصولات منتخب انجام نمود.
کاتالوگهای دیجیتال سنگ بنای فروش مدرن B2B است و سازمانها، شرکتهای پخش و برندهای بسیاری به استفاده از این روش روی آورند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاتالوگهای دیجیتال با شماره ۰۲۱۸۸۸۷۹۷۶۴ تماس حاصل و یا این فرم را تکمیل فرمایید.
همچنین میتوانید در مقاله نکات مهم در استفاده از نرم افزارهای سفارشگیری با نکاتی که با رعایت آن سفارشگیری موفقی خواهید داشت، آشنا شوید.
تهیه شده در سامیان سافت